h1

Biraz daha özen Hollywood

June 2, 2011

Hollywood hakkında çok şey yazmaya gerek yok, dünyanın en güçlü film sektörü olduğunu zaten hepimiz biliyoruz ve ABD de çekilen her filmi öyle ya da böyle sinemalarımızda izliyoruz. Dün Karayip Korsanlarınının son bölümünü izledikten sonra Hollywood hakkında bir kaç satır yazmak istedim. Arada aklıma geliyordu ama bir türlü zaman bulamamıştım. Çoğunuz DVD kiraladığınız zaman kısa bir uyarı filmi izlemişsinizdir. Bu filmde insanlara film indirmenin ne kadar zararlı olduğu anlatılır. Film indirmek sektöre ve ülkeye zarar verir bu bir gerçek. Ben de film indirip izlemeyi seven biri değilim ama gittiğiniz filmlerinin bir çoğunun sizleri keyiflendirmediğini düşünürseniz ne yaparsınız? Reklamlar ile kandırılan seyircilerin yerinde olsanız sizlerin de eli bilgisayara gitmez mi? İşte tam burada Amerikan film endüstrisinin biraz daha özenli olması gerekiyor diye düşünüyorum. Milyonlarca dolar akıtılan filmlerin amacı sadece para kazanmak ise o zaman biz bırakalım film izlemeyi. Bir ekran adamı olarak ben Hollywood’un çektiği bol reklamlı az içerikli filmleri bu şekilde yorumluyorum. Elbette ki keyifli Amerikan filmlerini de bol bol izliyorum ama yine de şu devam filmlerinde olan tutukluktan memnun değilim. Reklamlarda ballandırılarak bizlere sunulan filmlerin gözümün önünde erimesini görünce harcadığım zamana ve paraya üzülüyorum. Sadece para kazanmak için çekilen ve hikayeden yoksun o kadar çok büyük bütçeli film sayabilirim ki. Halbu ki bizlerin tek amacı zamanımızı ve paramızı harcayarak gittiğimiz filmlerin en azından bize hak ettiğimizi sunması. Düşünün ki benim bir komedi gösterim var ve size o kadar güzel reklam yapıyorum ki ağzınız açık kalarak gösterime geliyorsunuz.Gösteriyi izledikten sonra ise çok bir keyif almadan salondan ayrılıyorsunuz. Bir daha gelir misiniz? Sanıyorum ki çoğunuz `Belki` ya da `Hayır` cevabı vermiştir. Amerikan filmlerini izlerken de aynı düşüncelere kapılmıyor değilim. 2 kişi sinemaya gitmenizin en az 20-30 lira olduğunu tahmin ediyorum ve gideceğiniz filmin sizi en üst seviyede eğlendirmesini hayal ederek salondaki yerinizi alıyorsunuz. Bu ümid ile gittiğiniz filmlerin elbette ki bazıları sizleri eğlendirirken bazıları da ne yazık ki paranızın tam karşılığını veremeyince ister istemez içinizde keşke gelmeseydik ya da başka bir yere gitseydik gibi düşünceler oluşuyordur. İşte tam burada Amerikan film endüstrisine sormak istiyorum. Elinde imkanların var peki neden biraz daha kafa yorup filmlerini daha eğlenceli yapmıyorsun? Elbette ki tüm filmlerin dört dörtlük olmayacak ama en azından o kadar devam filmi yapıyorsun bari bu filmlere biraz daha özen göstersen ne güzel olur. Amerikan filmleri en üstün teknoloji ve son derece güçlü oyuncularla çekiliyor. İmkanlarının neredeyse sınırı yok. Her türlü teknoloji ve alt yapı hazır şekilde filmler ardı arkasına vizyona sokuluyorlar. Amaç elbette ki para kazanmak ve bizler de filmleri izleyerek sektörü destekliyoruz. Üzücü olan dünyanın her ülkesinden milyonlarca insanın Amerikan filmlerine gidip keyif alamadan ayrılması. Sonuçta Hollywood parasını kazanıyor ama bir dahaki filmleri için bizden eksi not alıyor ve belki de gelecek olan filmleri birçok kişi bilgisayardan indirmeyi dahi düşünüyor. Çünkü Hollywood bir ileri bir geri adım atarak hem iyiyi hemde kötüyü önümüze aynı kalitede sunuyor. Bizleri reklamlar ile kandırıp filmlere çekiyor. Sonunda da keyif alamamak bizleri sinema keyfinden soğutuyor. Hollywood sürekli film indirmenin zararlarını anlatıp dursun izleyicileri belki de kendi elleri ile sinemadan uzaklaştırıyor. Ellerindeki o kadar imkanların en azından daha dikkatli kullanılarak tüm sinema severlere daha zevkli dakikalar yaşatılmasını ümit ediyorum. Bundan sonra film izlemeden önce daha detaylı araştırarak filmleri seçmeyi düşünüyorum. En azından bu sayede zaman ve para kaybını en aza indirebilirim. Hollywood’dan da ricam sadece biraz daha özen. Saygılarımla, Rıfat Karlova http://www.rifatkarlova.com

Leave a Reply

