h1

Televizyonda Yaşlanır ama Nasıl?

May 17, 2011

Bir anda farklı bir başlık gibi gelebilir ama insanların içerisinde olduğu her şey gibi televizyonlar da zamanla yaşlanırlar, bu yüzden televizyon sektörü de diğer sektörler gibi kendisini sürekli genç tutabilmek için belirli zamanlarda değişimden geçmek zorundadır. Dikkat ederseniz çocukluğumuzda izlediğimiz televizyoncular zamanla yaşlanarak ekranın başka alanlarına kaymışlar ve yerlerini daha genç isimlere bırakmışlardır. Elbette ki yaşları ne olursa olsun her zaman televizyonda önemli yerleri olan isimler de olmaya devam etmektedir. Örneğin Amerikalı radyocu ve televizyoncu Larry King senelerdir seyircilerine aynı kalitede programlar hazırlamaktadır. Ülkemizde de 40’ından sonra televizyon  ile tanışan çok sayıda isim bulunmaktadır. Bu isimler televizyon ile buluşmadan önce alanlarında oldukça başarılı olmuş kişilerdir ve zamanla televizyonda da karşımıza çıkmaya başlamışlardır.

İnsanoğlunun elbette kendisini sürekli genç tutmasının imkanı yoktur bu yüzden bizler yaşlandıkça hem televizyon  hem de yaşamın kendi içerisinde olan yerimizer de ister istemez değişmeye başlar. Yaşlanan insanlara toplumda daha farklı gözle bakılmaya başlanır ve bir süre sonra gücümüzün de azalması ile belki de eski önemimiz  kalmayabilir. Bu yüzden de dikkat ederseniz yaşları iyice ilerlemiş olan çoğu yaşlanan yıldız artık eskisi gibi kendilerini ekran önünde bulamamaktadırlar. Kendileri de bundan sıkıldıkları için daha sakin bir hayat tercih ederler.

İlk zamanlarda çok haraketli olan şov programlarında yer alan isimler zamanla alttan gelen kişilere yerlerini teslim ederlerken kendileri de televizyonun farklı programlarına ya da sektörün diğer alanlarına doğru kaymaya başlarlar. Kimisi arka plana geçerek gençleri eğitebilir, kimisi oyunculuk alanında yaşına uygun rollerde yer almaya başlar, kimisi ise  ticaret hayatına atılarak ekrandan uzaklaşır.

Aynı şekilde yaşlanan oyuncular da ilk zamanlarda yer aldıkları genç rollerin aksine farklı ve daha yaşlı olarak karşımıza çıkarlar. Bu yaşlanmanın getirdiği normal bir süreçtir. Zamanın en çok kazanan aktörleri yaşlandıkça kazançlarında belli kayıplar verebilirler. Bunun aksine yaşlandıkça daha fazla ünlenen isimlerin olması da normaldir. Yaşlılık yok olmak anlamına gelmese de güçten yavaş yavaş düşüldüğü için haraket kabiliyetimizin sınırlanmaya başladığı dönem olarak tanımlanmaktadır.

Yaşlandıkça daha fazla tecrübe kazanan televizyoncular kendilerinden çok daha genç olan isimlere büyük tecrübe kaynağı olurlar. Yeni gelenler de kendi dönemlerinin özellikleri ile diğer tecrübeli isimlerin aktardıklarını ekrana taşıyarak  televizyon sektörünün gelişimine katkıda bulunurlar.

Türkiye ekranlarında da belli dönemlerde yeni isimler ve yeni programlar ortaya çıkmaktadırlar. Son dönemlerde şov alanında pek bir yenilik olmasa da oyunculuk alanında pek çok isim sinema ve dizi sektörüne katılmışlardır. Haber sunan isimler zamanla yaşlanarak arka plana geçmişler, yerlerine ise daha genç isimler haber bültenlerini sunmaya başlamışlardır.

Önemli olan televizyonun yaşlanması değil, zamanla kaliteyi arttırarak daha etkili ve modern yayın yapabilmesidir. Televizyona gereken insan kaynağı sürekli olarak sağlanmaktadır. İşte bu değişim dönemlerini yakalayan yeni yüzler ve yetenekler uzun süre boyunca ekranlarda kendilerini göstererek başarılı yapımları izleyiciyle buluştururlar. Benim tahminim yakın bir dönemde televizyonlarımızda şov, eğlence ve diğer pek çok alanda belli oranda bir dönüşümün yaşanacağı yönündedir.  En azından gözlemlediğim kadarıyla şu anda bu yönde bir değişime ihtiyaç vardır.

Rifat Karlova

http://www.rifatkarlova.com

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: